Bulli

BULLI

BULLI S PIVEM NA CESTĚ

“Bulli s pivem na cestě” je nadšenecký projekt tří kamarádů. Koupili starého veterána z roku 1978 a rozhodli se ho předělat na pojízdnou pivní pípu. Cílem je obrážet celou Českou republiku a podporovat menší pivovary tím, že se skrz Bulliho dostanou k širší veřejnosti. Zároveň jde o originální formu cateringu s širokým záběrem, od firemních akcí po svatby a menší festivaly.

“Bulli s pivem na cestě” je první takový koncept v České republice a nám bylo ctí se na tomto projektu podílet.

ROZSAH PROJEKTU

Únor 2019—Červen 2019

Fotografie
Motion design
Logo design a branding
Consulting

CHALLENGE

Vytvořit lovebrand, který oslavuje automobilovou historii a netají se velkou láskou k pivu. Vyjádřit, že Bulli je nadšenecký projekt, kterému je věnováno obrovské úsilí a který stojí za to sledovat už od počátku.

OUTCOME

Nové logo, branding a marketingové materiály, které pomohly Bulli představit jak lidem, kteří mají rádi historická auta a dobré pivo, tak sponzorům a potenciálním zákazníkům.

První krok

K projektu jsme se dostali ve fázi, kdy bylo auto koupeno a rozebráno na díly. Bylo potřeba začít budovat fanbase a komunikovat na sociálních sítích postupný proces rekonstrukce.

Bulli stojí na třech dobrých přátelích; každý z nich je v projektu nenahraditelný. Prvním krokem v rámci content marketingu, s kterým přišli kluci z Bulli, bylo společné focení v jejich přirozeném prostředí. Tyto fotky pak doplnili textem, který každého z nich představil.

Ponoření do minulosti

Při další práci na projektu jsme došli ke společnému závěru, že je potřeba předělat logo. Viděli jsme v něm spoustu rizik, od technických problémů po estetickou stránku věci.
S kluky jsme se už nějakou dobu znali, věděli jsme, o co jim jde a jak by chtěli, aby projekt působil. Zároveň jsme v tvorbě dostali volnou ruku.

Následovalo období hlubokého researche a inspirace. Studovali jsme dobová loga a trendy v designu, staré auto-moto reklamy i tehdejší lifestyle, hudbu, módu, umění. Pokusili jsme se co nejvíce do tohoto období ponořit, abychom vytvořili co nejvěrnější retro pocit, aniž bychom zabředli do moderního kýče, který retro jen paroduje.

Upoutat pozornost

Zároveň s tvorbou loga jsme pomohli vybrat barvu auta a navrhnout jeho design. Pro lepší představu jsme vytvořili ilustraci vozu z různých úhlů pohledu.

Požadavky na barvu byly, aby byla svěží, lehká, jemná, pastelová. Někde na pomezí ženské něžnosti a mužské smělosti. Aby svítila jak na festivalu, tak na svatbě, firemním večírku, studentské párty nebo na jakémkoliv náměstí.
Zároveň jsme chtěli, aby barva odkazovala na původní barevné varianty auta.

Z punku do swingu

Zároveň s rekonstrukcí auta se natáčel i krátký dokument, který mapoval veškerý postup. Našim úkolem bylo vytvořit intro s hudbu a záběry, které už měli kluci z Bulli k dispozici.
Základy brandu jsme měli definované už předtím, což nám pomohlo zvolit padnoucí styl pro celý dokument. Country punk, evokující až přílišnou uvolněnost, jsme nahradili svižným swingem, z moderních animací jsme přešli k designu, který vycházel ze starých krimi seriálů.

Let’s hit that hit!

Dalším úkolem bylo pomoct Bullimu s Hithitovou kampaní, který měla projekt pomoct propagovat. Společně jsme řešili způsob komunikace a odměny — od konceptů přes návrhy po zadání do výroby.

Podařilo se nám oslovit velké množství lidí, jak fanoušků aut a milovníků piva, tak zástupce firem. Na základě této kampaně projekt podpořil například český Volkswagen.