Modern

MODERN PRAGUE

modern prague

Tomášův projekt Modern Prague vznikl začátek roku 2020 z nadšení do moderní architektury. Skrze fotky dokumentuje unikátní pražské stavby — postavené i ty v procesu výstavby. Smyslem projektu je představit laické veřejnosti, jaké se teď v Praze staví budovy, a oživit všeobecnou diskuzi o architektuře.

ROZSAH PROJEKTU

Září — Říjen 2020

Logo design

 

VÝZVA

Projekt vychází především z Tomášovy osobnosti. Bylo tedy důležité si sjednotit slovník, abychom přesně věděli, co pro nás znamenají konkrétní pojmy, a navrhnout řešení, s kterým by se dokázal sžít a které se bude hodit k projektu.

VÝSLEDEK

Vytvořením moderního, výstižného a snadno rozpoznatelného loga jsme pomohli dát projektu tvář. Modern Prague díky tomu teď působí profesionálně a tak má Tomáš otevřené dveře zajímavým spolupracím. Definováním stručného logomanuálu jsme mu zároveň usnadnili práci se značkou.

Kde začít?

K projektu jsme se dostali ve chvíli, kdy už nějakou dobu běžel. Díky Tomášově nadšení si ho brzo všimly developerské firmy, kterým se líbilo, co dělá a chtěly, aby zdokumentoval proces výstavby jejich budov. Dosavadní brand už nestačil, chtělo to něco profesionálnějšího.

Ze všeho nejdůležitější pro nás bylo Tomáše poznat a zjistit co nejvíc o jeho projektu. Modern Prague pro nás byl docela specifický projekt, protože neměl žádnou konkurenci, vůči které by se potřeboval vymezit, a cílové skupiny nehrály takový prim. O to víc jsme se soustředili na poznávání. Jaká je vaše oblíbená barva? Jakou máte rád značku? Čeho si vážíte na lidech? Jaký jste člověk? Díky podobně povrchním i docela hlubším otázkám jsme se mohli do projektu lépe vcítit.

Většinou tohle děláme face to face, abychom viděli mimiku, řeč těla, vkus a mohli si utvořit celkový obraz osobnosti našeho klienta. Kvůli současné situaci to ale nebylo možné.

Po poznávacím hovoru jsme se začátkem září pustili do tvorby moodboardu. Snažili jsme se držet geometrických tvarů, čisté konstrukce a moderních barev. Dospěli jsme k závěru, že buď se bude projekt prezentovat abstraktní ikonou nebo zkusíme vytvořit zajímavý monogram.

Co dál?

Teď se konečně dostala ke slovu tužka. Šlo se navrhovat. Díky moodboardu jsme věděli, čeho bychom se měli držet. Objevili jsme a prozkoumali velké množství různých cest, kterými by se mohl projekt vydat.

Nakonec jsme vybrali 8 nejsilnějších variant. Vytvořili jsme i spoustu barevných přechodů a vymysleli různé způsoby, jak je v logu navzájem kombinovat. Nyní bylo na Tomášovi, aby vybral dvě varianty, které budeme rozpracovávat do finální podoby.

O pár dní později jsme měli dva favority. Nadcházející dny jsme věnovali soustředěnému pilování všech detailů, hledání vhodných písem a úpravě barev. Dali jsme dohromady prezentaci a poskytli Tomášovi čas na rozmyšlenou.

Jaký je výsledek?

Nebyla to jednoduchá volba, ale nakonec jsme měli vítězný návrh, který jsme poté vyladili do posledního detailu. Od začátku jsme věděli, že ačkoliv je zadáno jen logo, máme rádi, když jsou věci udělané pořádně. Proto jsme se rozhodli Tomášovi vytvořit i stručný logomanuál. Definovali jsme barvy, různé varianty, vhodná písma a dokonce i vzor, který se dá používat v komunikaci.

Díky skvělé komunikaci jsme byli schopni spolupracovat rychle a efektivně i takhle na dálku. Byla to zajímavá zkušenost, díky které jsme si uvědomili dvě věci. Kolik času se dá strávit kávičkami na schůzkách a jak nenahraditelný je osobní kontakt. Zjistili jsme také to, jak klíčové je pro nás pracovat s klienty, se kterými máme společné hodnoty. Je to pro nás i díky tomuto projektu neodmyslitelný základ tvůrčí spolupráce.