Shōyu

SHŌYU

Shōyu ramen bar BRNO

Shōyu je první brněnský ramen bar. Podnik zaměřující se na oblíbený japonský pokrm, ramen. Neformální, příjemné a přátelské prostředí, které kombinuje japonský kýč a minimalismus. Žádné zbytečnosti, láska k jídlu a ke kultuře. Tak, jak to máme rádi!

ROZSAH PROJEKTU

Srpen 2018 — Září 2019

Brand management
Social media strategy
Idea making

VÝZVA

Sjednotit různorodý a doposud nepromyšlený vzhled vytvořením jednotné vizuální identity. Zviditelnit Shōyu a přílákat nové zákazníky skrz sociální sítě a postupně z podniku vybudovat love brand, který budou lidé rádi pravidelně navštěvovat.

VÝSLEDEK

Sjednotili jsme brand vytvořením jak vizuální identity, tak strategie a komunikačního manuálu. Vytvořili jsme marketingový plán a stanovili jsme si předčít očekávání zákazníků jako hlavní misi, což mělo velmi pozitivní dopad na customer experience.

Nový začátek

Shōyu Ramen Bar, nové a takřka nepomalované plátno. Velká příležitost zkusit něco nového a zároveň v atmosféře naší milované japonské kultury.

Vše začalo na základě debaty s majitelem a souznění vkusu. Ačkoliv byly obrovské a různorodé plány, to podstatné chybělo, jednotný vizuální styl a určení směru a cílů podniku. Částečně jsme byli ovlivněni již vytvořeným logem, které se zachovalo, pouze jsme jej upravili, aby vypadalo lépe a mělo další využití.

Nudle, nudle, nudle…

Vizuální identita stojí na pomezí japonského kýče a minimalismu, čemuž předcházelo intenzivní nasávání japonského designu, sledování anime a hledání různé inspirace i v interiérovém designu a v provedení jiných ramen barech. Hlavním motivem se staly propletené svazky nudlí doplněné o často používané ingredience.

Výhodou tohoto motivu je jeho možnost úpravy při jakékoliv manipulaci, tak aby fungoval kdekoliv (například se skvěle hodí na poukázky).

Jednotný vizuální styl

V rámci tvoření identity jsme tak jako vždy testovali odstíny barev na různých druzích papírů, aby náš tiskový výstup odpovídal našim i klientovým představám, udržoval jednotnost a byl praktický. Poté bylo na čase dokončit propagační tiskoviny, které podnik vyžadoval pro svoji prezentaci veřejnosti.

Kromě základních tiskovin jsme navrhli značení na záchody, různé samolepky a spoustu dalšího.

A co exteriér?

V neposlední řadě bylo nutné navrhnout i vzhled exteriéru, který v té době působil opravdu nevzhledně a nelákal potenciální zákazníky do podniku. Vizuální styl jsme tedy aplikovali i na exteriér, kde nudle zakryly spodní část prosklené výlohy, aby lidé z venku neviděli pod stůl návštěvníkům podniku. Kromě polepu výloh se podnik také nově natřel do definovaných barev a navrhla se podsvícená cedule včetně výstrče.

Vše jasně definováno

Smysl vizuální identity, stejně jako návod, jak s ní pracovat je zachycen v manuálu vizuální identity.

Good place to slurp some ramen

Po menší pauze na zkoumání fungování podniku, jsme se s majitelem podniku domluvili, že dokončíme celkový branding i se strategií a social marketingem. A tak jsme se do toho dali. Desítky hodin researche, brainstormu, zkoumání samotného oboru, vaření a kultury kolem ramenu, ze kterých jsme získali velké množství nápadů a konceptů.

Zaměřili jsme se na to, kdo vůbec jsme, jak chceme působit, co chceme sdělit, jaká je naše cílovka, jak ji můžeme uspokojit, jaké jsou naše cíle, hodnoty apod. Vše jsme přehledně zaznamenávali do tabulek a následně do stručného brandmanuálu.

Anime day

Vymysleli jsme a pořádali akce, které pomohly zvýšit povědomí o Shōyu. Spolupracovali jsme i s ostatními lokálními podniky. Příkladem je Anime day nebo Gyoza víkend.

Konec

Snažili jsme se aktivně řešit palčivé problémy podniku a hledali jsme nejlepší možná řešení. Cílem bylo posílit vztah se stálými i novými zákazníky, skrz promyšlenější komunikaci na sociálních sítích. Vedlejším produktem bylo, že jsme vytvořili obsah pro chystaný blog. Pravidelně jsme vytvářeli audiovizuální obsah na Instagram a Facebook